fredag 27 september 2013

Dags att hålla tummarna igen!



När min dotter var med som Stand in - rehearsal på Eurovision Song Contest i våras fick jag för första gången stifta bekantskap med en av hennes skolkamrater - Sakib. Även han var med som en av sångarna i detta arrangemang, vilket var underbart att både se och höra. På något sätt satte han ett rejält avtryck hos mig, med sitt sätt att vara, sjunga, röra sig och hans närvaro på scen på definitiv! Lite lik Timbuktu på något sätt...

Lite senare dykte han så upp i Idol!!! ... och nu är det så dags för mig att fortsätta följa denna unga man på hans musikaliska resa! Han uttrycker sig så här: "Sakib har en bakgrund som klassens clown och lite av det dök upp i direktsändningen. 
– Jag vill lämna clownrollen åt sidan, men när jag är nervös uttrycker jag mig i humor och ibland tappar man kontrollen. Nu är det en av utmaningarna jag har framför mig, att utvecklas som artist och hålla clownen på en lagom nivå."... 

...det är nog detta som fallit mig i smaken också, förutom att han har en riktigt grym låt! Läs gärna artikeln här nedan, men glöm inte att rösta! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar