tisdag 9 september 2014

På tal om orginal och covers....

I ett samhälle där vi ibland inte vet vilken version som är original eller cover växer "Så mycket bättre fram" och fångar mångas intresse och fascination... även mitt intresse stegras och jag förundras av alla fina tolkningar... 

... så idag, när jag egentligen skulle vila mig, snubblar jag över en kille som för stunden vänder upp och ner på min värld... 


...om vi börjar med originalet som i sig är en stor klassiker... sångerskan Cyndi Lauper, en av 1980-talets mest framträdande kvinnliga soloartister, i konkurrens med bland annat Madonna, slog genom 1983. Kanske känner vi igen hennes mest från låtarna "Girls Just Wanna Have Fun", "Time After Time" och "True Colors".







... och så fortsätter vi med covern... killen som heter Chase Holfelder gör om låten från "dur" till "moll", vilket ger låten en helt ny innebörd... jag älskar den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar